Asi není třeba říkat, že automobil není zrovna nejlevnější záležitost. A to i v případě, kdy kupujeme nikoliv nový, nýbrž již ojetý vůz. Je tedy pochopitelné, že chceme, aby jeho životnost byla co nejdelší. A jednou z možností, jak toho dosáhnout, je ochránit jej před poškozením a udržovat jej v optimálních podmínkách.

Nejlepším způsobem, jak náš vůz ochránit, je bezpochyby klasická garáž. Zde se nemusíme bát, že bude automobil poškozen například spadlou větví během bouřky, doprovázené silným větrem, nebo že jej poškodí vandalové. Také je pravdou, že ani déšť a změny teplot mu příliš neprospívají. Dát vůz v době, kdy jej nepoužíváme, do garáže, je to nejlepší řešení.

auto1

Ovšem ne vždy je to možné. Například jen málo zaměstnavatelů poskytuje svým zaměstnancům tuto možnost. Také pokud jezdíme na chatu či chalupu, pak jen málokdy zde máme garáž. Ovšem to neznamená, že své auto nechceme ochránit.

I proto mnozí lidé staví na svých pozemcích přístřešek pro auto. V podstatě se jedná o zastřešenou otevřenou konstrukci, tedy střechu podpíranou čtyřmi sloupy v rozích. Přístřešek musí mít samozřejmě dostatečné rozměry, aby se tam daný vůz vešel.

Jeho úkolem je pak ochránit vůz před již zmíněnými větvemi, ale také kroupami a dalšími problémy, které sebou může přinést nepřízeň počasí. Ovšem je nutné si uvědomit, že tento způsob ochrany není ani zdaleka tak efektivní jako klasická garáž. Protože se jedná o otevřenou konstrukci, stále je možné, aby byl vůz poškozen. Riziko je však mnohem menší.

autozarovka2

Můžeme se ptát, proč si lidé staví právě tyto přístřešky místo klasických garáží, když jsou lepší. Odpověď je, že stavba přístřešku je podstatně levnější. Nehledě na to, že si jej zručnější člověk může postavit sám, a to relativně rychle.

Pokud tedy uvažujete o tom, že si jej postavíte, je dobré si předem vše dobře rozmyslet a především si říci, co přesně od něj požadujete. Pak nebudete zklamáni z výsledku.